Werkervaring

KVK, afdeling (online )verstrekken handelsregisterinformatie

Business-informatie analist, 01-12-2022 - Heden

  • Werken aan KVK.nl/bestellen en toegangsmiddelen online kanalen.  

Timing Personeelsdiensten, Afdeling Innovatie & IT    

Projectmanager, 11-11-2019 - 30-11-2022

  • Managen van projecten zoals de implementatie van Timing Contactcenter Service, nieuw recruitment systeem, nieuwe werkenbijwebsite, Bedrijfsmiddelen in AFAS en Topdesk met daarbij een interface
  • Verbeterplan voor nieuw KPI raamwerk, het in kaart brengen van het applicatielandschap, CRM selectietraject en een architectuurverbeterplan

Business Performer (Zelfstandig Zonder Personeel)

Interim Projectmanager/Productowner of business analist, 01-08-2019 - 01-11-2019

  • Gestopt wegens te weinig relevante opdrachten

NCOI Opleidingen & Trainingen, Afdeling IT

Projectmanager, 15-06-2018 - 31-08-2019

  • Managen van projecten zoals de implementatie van een klachtenmanagementsysteem, Narrowcasting, Mendex applicaties en diverse koppelingen

Slachtofferhulp, programma 2.0

Productowner, 15-10-2016 - 15-05-2018

  • Implementatie van een nieuw CRM (Exact Synergy) systeem en dashboards (Qlickview)

CRM partners

Agile Projectmanager, 01-12-2015 - 01-10-2016

  • Managen van projecten bij klanten (implementatie of upgrade van Microsoft Dynamics 365)

Yacht, afdeling Informatiemanagement

Interim Projectmanager, 01-05-2011– 01-09-2015

  • Managen van projecten bij Ziggo, Joulz en Amsterdam Trade Bank
  • Businessanalyse bij ABN AMRO en Sector instituut Transport & Logistiek

Rabobank Amsterdam, afdeling marketing & Communicatie

CRM manager, 01-04-2008 - 01-04-2011

  • Implementatie van nieuwe Siebel CRM releases
  • Managen van verbetertraject klantgerichtheid

Bearingpoint Management Consultancy, Unit CRM

CRM consultant, 01-04-2008 - 01-12-2008

  • Adviseren van klanten omtrent de CRM strategie, transformatie en implementatie

CRM resultants

CRM consultant, 01-04-2007 - 01-04-2008

  • Adviseren van klanten (Delta Lloyd Bank, Hogeschool Inholland en Bosman groothandel) omtrent de CRM implementatie. Tevens het configureren van het CRM pakket Microsoft Dynamics

Rabobank Hilversum e.o. , afdeling marketing & communicatie

Adviseur marketing & CRM coördinator, 01-04-2005 - 31-03-2007

  • Uitvoeren van marketingcampagnes en implementeren van Siebel releases

Aegon spaarbeleg, afdeling databasemarketing

Functioneel applicatiebeheerder CRM & Projectleider, 01-04-2003 - 31-03-2005

  • Applicatiebeheer en leiden project op gebied van Datakwaliteit

SNS bank en Verzekeringen

Van Trainee via marketing coördinator tot Productmanager, 01-01-1997 -31-03-2003

  • Leiden van het CRM project (ontwikkeling en implementatie van de CRM applicatie in de landelijke kantoororganisatie)

Opleidingen

WO Bedrijfskunde, Open Universiteit (1999-2006) 

Afstudeerrichting: Strategie & Organisatie

Scriptie: Marketing Performance Management (sturen op klant– en merkwaarde)

Economie, Rijkuniversiteit Groningen (1995-1996)

Studierichting: bedrijfseconomie/marketing (niet afgerond)

HEAO Commerciële Economie , Hogeschool Windesheim (1991-1995)

Studierichting: Marketing management

Middelbare Detailhandelsschool, Ondernemersscholen Apeldoorn (1988-1991)

Lagere Detailhandelsschool, Ondernemersscholen Apeldoorn (1985-1988)

Trainingen

  • Lean Six Sigma Greenbelt, ICM 
  • Resultaten bereiken met processen, Schouten & Nelissen
  • Performancemanagement & Accountability, Schouten & Nelissen
  • Srummaster (PSM I scrum.org), Capgemini academy
  • Coachend leidinggeven, Boertien trainingen
  • Professional Productowner (PSPO I Scrum.org), Capgemini academy
  • IPMA C Projectmanagement, Capgemini academy
  • Digital marketing en E-commerce, Beekestijn Business School
  • Customer Relationship Management (CRM), Beekestijn Business School
  • Informatiemanagement (BISL), Exin
  • Prince 2 Foundation & Practitioner, ICM
  • Succesvol leidinggeven aan projecten, Boertien trainingen
  • Microsoft CRM Application and Customizing, PEAK IT

Overige Competenties

Informatiemanagement

Ik beschik over veel kennis en ervaring op het gebied van software applicaties. Heb veel zelfstudie gedaan naar CRM systemen via de leeromgevingen van Microsoft en Salesforce. Ik heb bijvoorbeeld 48 modules gevolgd op de Trailhead leeromgeving van Salesforce. Verder ben ik vaak zo inhoudelijk betrokken bij de projecten dat ik aan het eind van het project in staat ben om een training te geven in de opgeleverde applicatie. Zo heb ik CRM en HRM applicaties geïmplementeerd en ook met het team maatwerk applicatie ontwikkeld en koppelingen tussen applicaties tot stand gebracht. Beschik over kennis en ervaring met architectuur. Begrijp hoe datamodellen werken en informatiestromen lopen. Heb ervaring met requirementsanalyse en backlogmanagement. Spreek de taal van de business en IT en kan gemakkelijk een vertaalslag maken. Ben nieuwsgierig naar nieuwe technologie en software en maak mij deze snel eigen. 

Management en (persoonlijk) leiderschap

Hoe motiveer je mensen, hoe krijg je een organisatie mee in een verandering zijn onderwerpen waar ik mij in verdiep en in de praktijk toepas. Ik weet inmiddels ook wie ik ben, waar ik goed in ben en waar ik energie van krijg. Lees veel boeken over (persoonlijk) leiderschap en heb bijvoorbeeld de masterclass Dienend Leiderschap gevolgd. Lees veel managementboeken en volg cursussen zoals innovatie management en design thinking via Cousera. 

Performancemanagement

Volg dit vakgebied via het lezen van boeken, artikelen en podcasts. Ik heb bijvoorbeeld bij Timing naast mijn werk als projectmanager een KPI raamwerk opgesteld voor de Operations afdeling. Zo kan ik de kennis ook in de praktijk brengen en delen met collega's.